RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI MŁODSZYCH
7: 00 – 7:30 Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące
realizacji pomysłów dzieci.
7:30 – 8:15 Zabawy integrujące grupę, kształtowane umiejętności
Społecznych dzieci, zgodne funkcjonowanie w zabawie
Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np.: rozwijające percepcję wzrokową
i słuchową, grafomotorykę).
Działania wspomagające rozwój dziecka – indywidualne
Wspomaganie i korygowanie rozwoju, praca z dzieckiem zdolnym.
Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci.
Zabawa ruchowa.
8:15 – 8:30 Przygotowanie do śniadania.
8:30 – 9:00 Śniadanie.
9:00 – 9:30 Zabawa dowolna – swobodna realizacja własnych pomysłów
Przygotowanie do zajęć programowych
9:30 –10:15 Realizacja zadań programowych poprzez zajęcia z całą grupą
10:15 – 11:45 Spacer, zabawy dowolne w ogrodzie przedszkolnym.
Zabawa ruchowa
11:45 – 12:00 Przygotowanie do obiadu
12:00 – 12:30 Obiad.
12:30 – 14:00 Różne formy relaksu, z wykorzystaniem wybranych technik
relaksacyjnych, ( słuchanie literatury dziecięcej czytanej przez
nauczyciela lub z nagrań, muzyki klasycznej, relaksacyjnej…)
14:00 – 14:30 Przygotowanie do podwieczorku.
Zabawa ruchowa
14:30 – 14:45 Podwieczorek.
14:45 – 16:30 Tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy,
zdolności i zainteresowania.
Praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach rozwojowych.
Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej.
Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci (manipulacyjne,
konstrukcyjne, tematyczne, inne, w kącikach zainteresowań.
16:30 – 17:00 Zabawy dowolne w grupach łączonych wiekowo.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI STARSZYCH
7: 00 – 7:30 Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące
realizacji pomysłów dzieci.
7:30 – 8:15 Zabawy integrujące grupę, kształtowane umiejętności
Społecznych dzieci, zgodne funkcjonowanie w zabawie
Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np.: rozwijające percepcję wzrokową
i słuchową, grafomotorykę).
Działania wspomagające rozwój dziecka – indywidualne
Wspomaganie i korygowanie rozwoju, praca z dzieckiem zdolnym.
Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci.
Ćwiczenia poranne.
8:15 – 8:30 Przygotowanie do śniadania.
8:30 – 9:00 Śniadanie.
9:00 – 9:15 Zabawa dowolna – swobodna realizacja własnych pomysłów
Przygotowanie do zajęć programowych
9:15 –10:15 Realizacja zadań programowych poprzez zajęcia z całą grupą
10:15 – 11:45 Spacer, zabawy dowolne w ogrodzie przedszkolnym.
Zabawa ruchowa
11:45 – 12:00 Przygotowanie do obiadu
12:00 – 12:30 Obiad.
12:30 – 12:45 Różne formy relaksu, z wykorzystaniem wybranych technik
relaksacyjnych, ( słuchanie literatury dziecięcej czytanej przez
nauczyciela lub z nagrań, muzyki klasycznej, relaksacyjnej…)
12:45 – 14:15 Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych
wierszy i piosenek.
Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej,
( ewentualnie czytanie fragmentów książek ).
Zabawy dowolne w sali lub na placu zabaw w ogrodzie przedszkolnym
według zainteresowań dzieci.
14:15 – 14:30 Przygotowanie do podwieczorku.
Zabawa ruchowa
14:30 – 14:45 Podwieczorek.
14:45 – 16:30 Tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy,
zdolności i zainteresowania.
Praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach rozwojowych.
Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci (manipulacyjne,
konstrukcyjne, tematyczne, inne, w kącikach tematycznych.
Prace porządkowe.
16:30 – 17:00 Zabawy dowolne w grupach łączonych wiekowo